IT w firmieTechnologia

Chatbot w obsłudze klienta

Postępy w dziedzinie sztucznej inteligencji pozwalają na korzystanie z Chatbotów w różnych obszarach działalności firmy. Jednym z nich, w którym zastosowanie Botów jest coraz popularniejsze, jest obsługa klienta.

Sposób w jaki zdecydujesz się na wdrożenie Chatbotów obok popularnych kanałów takich jak media społecznościowe, czy też czat na żywo, będzie mieć znaczący wpływ na to, jak wykorzystasz potem ich potencjał. Przykładowo mogą one pomóc w:

  • zbieraniu leadów
  • udzielaniu szybkich odpowiedzi na zapytania
  • pozyskiwaniu danych o produkcie
  • udzielaniu informacji o zamówieniu
  • informowaniu o wysyłce
  • rozwiązywaniu skarg i problemów
  • doradztwie w zakresie oferty

Dlaczego warto zastosować Boty w obsłudze klienta

Dzięki zastosowaniu NLP (Natural Language Processing) oraz sztucznej inteligencji (AI) Boty coraz lepiej potrafią naśladować inteligentnego pracownika obsługi klienta, który nie uzewnętrznia swoich emocji. Udzielając odpowiedzi na pytania zawsze w uprzejmy i cierpliwy sposób,
Chatboty AI są bardzo elastyczne, nawet gdy rozmówca zadaje mało sprecyzowane pytanie. Boty te uczą się udzielania odpowiedzi na podstawie wszystkich wcześniejszych konwersacji, które zapamiętują. Dodatkowym atutem jest możliwość zintegrowania Bota z takimi platformami jak CMS i CRM, które wspierają obecność marki online. Umożliwiają one bardzo szybki dostęp do informacji o klientach. Boty nie tylko pozwalają na gromadzenie tych informacji, ale też na analizowanie ich nawyków zakupowych i śledzenie samego procesu zakupów. Chatboty mogą także pomóc przewidzieć, co klienci będą chcieli kupić na podstawie historii nabywanych produktów. Pozwala to w przyszłych działaniach na trafniejsze dostosowanie indywidualnej oferty dla konkretnego klienta. Oprócz łatwości integracji oraz szerokich możliwości ich zastosowania, za korzystaniem z Botów przemawiają jeszcze inne korzyści.

Chatbot w obsłudze klienta 2

Pracownicy obsługi klienta pracują średnio 8 godz. dziennie, Chatbot natomiast jest dostępny całą dobę, siedem dni w tygodniu. Nie śpi, nie chodzi na urlopy, nie choruje. Nie odczuwa zmęczenia, frustracji, które dotykają ludzi, więc nigdy nie obniża wydajności pracy. Umie poprowadzić często jednocześnie dialog z kilkoma osobami.
Odpowiada na zapytania klientów w dowolnym momencie, dzięki czemu nie muszą oni czekać na odpowiedź z poczty głosowej lub wiadomości e-mail.

Nawet mniej zaawansowane Chatboty doskonale sprawdzą się w przypadku powtarzających się zadań, które wymagają prostych pytań i zadań. Pozwala to scedować na nie część pracy, którą normalnie powinien wykonywać pracownik obsługi klienta.
Zastosowanie Botów w firmie może przynieść duże korzyści i oszczędności, pamiętajmy jednak, aby odnieść sukces należy włożyć trochę pracy nad opracowaniem Bota dedykowanego potrzebom naszej firmy. Powodzenie we wdrożeniu Bota uzależnione jest więc od starannego przygotowania tego narzędzia. Jeśli nie czujemy się na siłach aby wykonać całą pracę samodzielnie, możemy poprosić o pomoc specjalistów.

Źródło: https://www.mysocialseller.com/

Artykuł sponsorowany

Chatbot w obsłudze klienta
3.5 (70.43%) 23 głos[ów]
Tagi

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
Close