Biznes

Budowanie marki krok po kroku

Etapy budowania marki:

  1. Na samym początku musimy wybrać docelowy rynek a także pozycjonowanie marki, z którą chcemy zaistnieć w branży – gdzie konkurencja jest zawsze spora – zwłaszcza gdy jesteśmy niszową marką a przyjdzie nam mierzyć się z dużymi firmami.
  2. Co tak naprawdę składa się na markę? Tu należy dobrze przemyśleć dobór elementów naszej marki (slogany, nazwy, logo, opakowania… – w zależności od tego z czym chcesz wyjść na rynek). Jeśli wszystkie te elementy złączyć w odpowiednią, schludną, elegancką, nie skomplikowaną całość zostaniesz pozytywnie odebrany przez potencjalnego klienta, wzbudzisz w nim zaufanie. Zastanów się co o Twoim produkcie bądź usługach mogą myśleć nabywcy? To bardzo ważne pytanie – bądź konstruktywny – jeśli Ty dobrze odbierzesz reklamę swojej marki – klienci zapewne również.
  3. Testy. Braliście kiedyś udział w ankietach, ocenach jakiegoś produktu bądź usługi? Tu chodzi o to samo. Zrobić testy (w grupie do której docelowo chcesz trafić) – jak odbierają Twoją markę, czy wyróżnia się ona na tle innych, nawet znanych już marek.
  4. Najważniejsze jest to, żeby wasze usługi czy produkty zostały zaakceptowane przez nabywcę. To właśnie po to przeprowadza się testy produktu – kiedy już przeprowadzicie testy elementów marki, przeprowadźcie testowanie produktu – nie tylko dowiesz się czy produkt trafi w gust odbiorców, ale pokażesz im, że zależy Ci na ich opinii.

Czym cechuje się silna marka?

  1. Przede wszystkim silna marka zorientowana jest na potrzeby konsumentów, które się przecież zmieniają, bądź pojawiają następne – bardziej wymagające. Dobra marka musi mieć tego typu dane wciąż pod kontrolą, chcąc zaspokoić wymagania nawet najbardziej wymagającego konsumenta.
  2. Przywództwo wśród konkurencji – nie ma się co okłamywać, podstawowym warunkiem tego by być na szczycie w branży jest potężny kapitał.
  3. Jakość – nie chodzi tu tylko o jakość produktu bądź usługi, ale również o to jak firma działa od wewnątrz.
  4. Kontakt z odbiorcą – tworzenie reklam, nowych sloganów, stron internetowych… Silna marka zawsze dba o odpowiedni, pozytywny wizerunek sponsorowane akcje, testowanie produktów, pokazowe akcje na różnego rodzaju spotkaniach, eventach).
  5. Ważne jest również poszerzanie usług bądź wprowadzanie do oferty nowych produktów – klient w końcu może znudzić się stałą ofertą i przejść do kogoś kto ma do zaoferowania jeszcze więcej.

Zobacz również: https://zlapgrafika.pl/sites/ksiega-znaku—co-to-jest-i-jak-ja-zrobic,60

 

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close